Skip to main content
MODR Warszawa:  ul. Czereśniowa 98, 02-456 Warszawa  | ikona 22 571 61 00 

Agroturystyka- warunki przyjmowania płatności za pomocą bonu turystycznego

Gospodarstwa agroturystyczne, tak jak inne podmioty prowadzące usługi hotelarskie, mogą przystąpić do Programu Polski Bon Turystyczny i przyjmować płatności za świadczone usługi.

Aby było to możliwe muszą spełnić podstawowe dwa warunki, którymi są:

 prowadzenie legalnej działalności na świadczone usługi (gospodarstwo agroturystyczne musi być wpisane do ewidencji innych obiektów hotelarskich prowadzonej przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta)

 zarejestrowanie gospodarstwa agroturystycznego na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS): www.zus.pl/pue/rejestracja i złożenie „Oświadczenia przedsiębiorcy turystycznego lub organizacji pożytku publicznego w celu przystąpienia do programu Polski Bon Turystyczny”(PBT)

Podczas rejestracji należy podać następujące dane: imię i nazwisko, nazwę lub firmę, adres zamieszkania, numer NIP, informację o wpisie do właściwej ewidencji, numer wpisu do KRS lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (jeśli dotyczy).

Należy również podać informacje o oferowanych usługach hotelarskich (lub imprezach turystycznych) oraz wpisać numer rachunku bankowego, adres poczty elektronicznej i numer telefonu przyporządkowane do wykonywanej działalności.

Następnie wskazać trzeba imię i nazwisko osoby, która dokonuje rejestracji, upoważnionej do reprezentowania przedsiębiorcy turystycznego lub organizacji pożytku publicznego. Osoba, która w imieniu gospodarstwa agroturystycznego, złoży oświadczenie zostaje menadżerem podmiotu turystycznego na PUE ZUS, może też pełnić rolę recepcjonisty i przyjmować płatności bonem turystycznym.

Po dokonanej rejestracji, Polska Organizacja Turystyczna (POT) umieszcza gospodarstwo agroturystyczne, jako podmiot turystyczny, na liście uprawnionych do przyjmowania płatności bonem. Płatność bonem przyjmowana jest za pomocą aplikacji dla recepcjonisty dostępnej na stronie bonturystyczny.zus.pl

W tym celu klient podaje kod obsługi płatności, otrzymany po zalogowaniu się na platformie ZUS, a następnie kod, który otrzyma sms -em w momencie transakcji. W ciągu 14 dni, od zarejestrowania płatności, ZUS robi przelew na rachunek, który został podany przy rejestracji na PUE ZUS. W przypadku, gdy usługa, za którą klient płaci bonem przekracza jego wartość, brakującą część klient może zapłać gotówką, kartą lub przelewem.

Warto też wiedzieć, że gospodarstwo agroturystyczne może w każdym czasie złożyć oświadczenie (na PUE ZUS) o rezygnacji z przyjmowania płatności za pomocą bonu. Zostaje wtedy wykreślone z listy zamieszczonej na stronach internetowych POT. Zobowiązane jest jednak do realizacji usług za które przyjęło płatność, bądź do zwrotu płatności za nie zrealizowane usługi. Płatności za pomocą bonu turystycznego można realizować do 31 marca 2022 r.

Polski Bon Turystyczny jest narzędziem, które ma na celu zarówno wsparcie finansowe polskich rodzin jak i pomoc, osłabionej przez skutki pandemii COVID-19, branży turystycznej. Jego wysokość wynosi jednorazowo 500 zł na każde dziecko do 18. roku życia oraz jedno dodatkowe świadczenie w formie uzupełnienia bonu, w wysokości 500 zł dla dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności . Za pomocą bonu można dokonać płatności za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne realizowane przez przedsiębiorcę turystycznego lub organizację pożytku publicznego na terenie kraju. Można go wykorzystać do opłacenia m.in.: pobytu w hotelu, pensjonacie, gospodarstwie agroturystycznym, czy na kolonii lub obozie harcerskim, a także obozie sportowym lub rekreacyjnym.

Katalog bazy turystycznej, która pozwala na skorzystanie z bonu, dostępny jest na stronie https://bonturystyczny.polska.travel/lista-podmiotow

 

Tekst: Maria Sudnik

MODR Oddział Siedlce

 

Źródło: Ustawa z dnia 15 lipca 2020 r.

  • Mazowiecki Ośrodek Doradztwa Rolniczego

    Dyrektor MODR Warszawa: Sławomir Piotrowski
    Zastępca Dyrektora MODR Warszawa: Adam Tarkowski

    ul. Czereśniowa 98, 02-456
    tel. 22 571 61 00 | fax. 22 571 61 01
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

  • MODR Warszawa Oddział Bielice

    Dyrektor Oddziału: Krzysztof Szumski

    Bielice 19, 96-500 Sochaczew 
    tel. 46 862 00 40 | fax.46 862 00 52
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

  • MODR Warszawa Oddział Ostrołęka

    Dyrektor Oddziału: Bogdan Bagiński

    ul. Targowa 4, 07-410 Ostrołęka,
    tel. 29 760 03 69 - fax. 29 769 49 53
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

  • MODR Warszawa Oddział Płock

    Dyrektor Oddziału: Wojciech Banaszczak

    ul. Zglenickiego 42 D, 09-411 Biała
    tel./fax: 24 269 77 00
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

  • MODR Warszawa Oddział Poświętne w Płońsku

    Dyrektor Oddziału: Jarosław Grabowski

    ul. H Sienkiewicza 11, 09-100 Płońsk
    tel: 23 663 07 00, fax: 23 662 99 50
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek: 700 - 1500

  • MODR Warszawa oddział Radom

    Dyrektor Oddziału: Marcin Kaca

    ul. Chorzowska 16/18, 26-600 Radom,
    tel./fax 48 365 02 06 wew. 104
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 730 - 1530

  • MODR Warszawa Oddział Siedlce

    Dyrektor Oddziału: Józef Jan Romańczuk

    ul. Kazimierzowska 21, 08-110 Siedlce
    tel. 25 640 09 11, fax. 25 640 09 12
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

Copyright 2011 - 2024 MODR | Przeglądając stronę, akceptujesz naszą politykę prywatności.